pondělí a čtvrtek od 19:00 - 20:30
účastník
účastník
V kurzu se naučíš, jak pracuje herní designér a jak vlastně funguje herní vývoj. Pochopíš herní mechaniky a systémy a to, jak se prototypují, testují na hráčích a co potom s tím. Rozebereme si, jak funguje hra jako metafora, že se hráči snaží vytvořit nějaký zážitek a jak toho docílit příběhem a stavbou světa. Budeme se bavit o psychologii, o tom, co je to zábava, a o tom, že každý typ hráčů bude od hry chtít něco trochu jiného. Ukážeme si, jak se designují levely v moderních 3D hrách a co vše je potřeba vyřešit, než se naprogramuje první řádek kódu. A taky se dozvíš, že je potřeba dělat i nudné věci, jako je dokumentace, komunikace s veřejností nebo že musí existovat nějaký projektový plán a rozpočet.
Po skončení kurzu:
- Budeš vědět, jak pracovat s nápady, jak určit, zda jsou životaschopné, a jak je posléze rozpracovat do funkční hry.
- Naučíš se dotáhnout svůj design až do stavu, kdy jej budeš moci začít prezentovat veřejně a nestydět se za to!
- Zvládneš efektivně komunikovat s týmem, publisherem, kolegy mimo tým, herní komunitou a novináři. Tuhle schopnost budeme trénovat často.
- Porozumíš tomu, jak se hra odehrává v imaginárním prostoru uvnitř hráčovy hlavy, a zjistíš, jak se do hráčských hlav dostat a jakými způsoby se tam udržet.
- Rozumět grafikům, programátorům, byznysmenům, markeťákům, testerům a vůbec všem profesím, se kterými budeš v budoucnu možná spolupracovat.
- Během cvičení budeš vytvářet jeden herní design za druhým. Někdy od nuly, někdy budeš upravovat existující hry. Někdy sám, někdy v týmu.
Učební plán
1. Design a designový prostor
Popovídáme si o tom, co je vlastně esencí práce designéra a jak funguje designový prostor ve hrách.
2. Prototypování a iterativní vývoj
Vysvětlíme si, proč je důležité ukazovat hry hráčům co nejdříve a jak mohou podněty v ranných fázích vývoje zcela změnit směřování projektu.
3. Hra jako systém
Na hru se budeme dívat jako na interaktivní systém, který má stavy, pravidla a strategie, kterými je možné jej řešit.
4. Herní psychologie
Rozebereme si hru jako mediální a psychologický zážitek, jehož cílem je zábava. Jaké jsou typy hráčů, co ve hrách funguje a proč?
5. Playtestování a zpětná vazba (proběhne v rámci víkendového workshopu)
Prakticky si vyzkoušíte, jak vypadá rychlé prototypování a iterativní vývoj v reálném čase a jaké to je dostávat (a dávat) konstruktivní zpětnou vazbu.
8. Projektové řízení, dokumentace, marketing a PR
Nedílnou součástí práce herního designéra je i dokumentace a tvorba zadání pro ostatní herní profese. Budeme rozebírat různé způsoby toho, jak docílit, aby se o vaší hře lidé dozvěděli, protože hru je potřeba nejen vytvořit, ale i prodat.
9. Level Design, sandbox a open world
V této lekci si řekneme, jak může být herní obsah strukturovaný, jak se tvoří levely do AAA her a v čem jsou úskalí a nástrahy sandboxu či otevřeného světa.
10. Interakce a UX
Budeme se bavit o uživatelském rozhraní a interakci hráčů se hrou.
11. Žánry, platformy, rodiny her a jejich specifika
Her je obrovské množství typů a my se podíváme na to, co mají společné a rozdílné různé herní rodiny a platformy (mobilní hry, konzole, etc.) Povíme si o hraní her na živo (LARP) a o tom, jak se dá hra udělat i z nákupního seznamu.
12. Design deskových her (proběhne v rámci víkendového workshopu)
Ukážeme si specifika designu deskových her, zejména jejich fyzický rozměr, komplexitu a pravidla.
Komu je kurz určen
Kurz je vhodný pro nadšené začátečníky i pokročilé zájemce o vývoj a tvorbu interaktivních her. Je k němu potřeba proaktivní přístup a zápal, předchozí zkušenosti s vymýšlením her sice nejsou nutné, ale rozhodně se budou hodit.
Co pro kurz potřebuješ
Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení.
Během deseti týdnů, kdy kurz probíhá, by bylo fajn udělat si v týdnu pár hodin prostoru nejen na samotnou docházku do kurzu, ale i na zpracování designérských domácích úkolů. Vyžadovat je to po tobě nebudeme, ale naučíš se na nich nejvíc!
Jak kurz probíhá
Počet týdnů: 9
Počet lekcí: 10 + dvoudenní workshop
Počet hodin: 43
Termíny lekcí:
- Pondělí od 19:00 – 20:30.
- Čtvrtek od 19:00 – 20:30
- Vícedenní workshop (termín a místo bude upřesněno )
Každá týdenní lekce obsahuje jednu živou přednášku lektora, na které studenti dostanou úkol k aplikaci získaných znalostí, a jedno cvičení, na kterém probereme, jak vám práce šla. Samotný úkol pak zabere jedno odpoledne/večer v mezičase mezi přednáškou a cvičením.
Workshopy budou probíhat na živo ve dvou víkendech (cca v polovině a pak na konci kurzu). Budeš během nich pracovat společně se studenty narativního designu a zkusíte si během nich formou tzv. game jamu udělat vlastní hru.
Storno podmínky
V případě, že zrušíš účast v kurzu, jsi povinen/-na uhradit storno poplatek (odstupné) ve výši stanovené v závislosti na tom, kdy k odstoupení došlo, následovně:
- dojde-li k odstoupení 42 a více dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek 2 000 Kč.
- dojde-li k odstoupení ve lhůtě 41 – 30 dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek částku odpovídající 50% Ceny Kurzu;
- dojde-li k odstoupení ve lhůtě kratší než 30 dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek částku odpovídající 100% Ceny Kurzu.
Pokud jsi již uhradil/-la jakoukoliv částku Ceny Kurzu, jsme oprávněni si oproti dané částce započítat příslušný storno poplatek a případný zbytek dané částky ti vrátit do 14 dnů následujících po dni odstoupení bezhotovostním převodem na účet, z nějž nám byla daná částka uhrazena.
V případě, že jsi dosud Cenu Kurzu neuhradil/-a nic nebo že uhrazená částka je nižší, než činí storno poplatek, jsi povinen/-na příslušnou chybějící částku do plné výše storno poplatku (nedoplatek) neprodleně doplatit.
Přímá interakce
s lektory z top studií
Naši lektoři účastník
účastník
Balíček “2 za 2”
Přihlašte se jako dvou členný tým a spolupracujte na vašem projektu!
Cena za druhého člena týmu je 8 000 Kč. Celkem zaplatíte za váš tým 20 000 Kč.
Týmy navíc získají automaticky přístup k účasti na druhém kurzu ZÁKLADY HERNÍ PRODUKCE.
Balíček neplatí pro studenty.
Váš projekt si zaslouží úspěch!