za účastníka
za účastníka
V tomto kurzu vám vysvětlíme a ukážeme, jak z Houdini vytěžit maximum. V kurzu Základy Houdini prozkoumáme několik základních oblastí Houdini a do každého vybraného tématu se ponoříme hlouběji než v běžném úvodním kurzu, abyste mohli pochopit jednotlivé techniky.
Po absolvování tohoto kurzu budete
- Získáte dobrou znalost základních pojmů v Houdini a proceduralismu.
- Budete schopni vytvářet jednoduché procedurální pracovní postupy.
- Naučit se řešit problémy s pracovním postupem
- Sami odstraňovat problémy, což vám umožní dále se samostatně učit Houdini
- Porozumět klíčovým prvkům, díky nimž je FX věrohodný
- Vytvořit si vlastní digitální aktivum Houdini (.otl)
- Naučíte se spouštět Houdini Engine pod Unreal Engine a Maya pomocí vlastního HDA
O kurzu
- Před začátkem kurzu proběhne online sezení s Benoitem, na kterém probereme vaše očekávání a to, jak jste na tom se svými dovednostmi v Houdini, abychom mohli správně nastavit zaměření plánu lekcí a splnit vaše cíle.
- V kurzu se budeme zabývat velmi klíčovou oblastí procedurálního modelování, která je základem mnoha efektů prováděných v Houdini.
- Podíváme se na to, jak tuto geometrii připravit pro efekty, jak pomocí Rigid Body Dynamics simulovat její destrukci a jak ji vrstvit s dalšími efekty, abychom dosáhli větší komplexnosti výsledného záběru.
- Využijeme vyzařování částic z trosek k přidání dalších instancovaných kusů trosek a vrstvení kouře na tyto trosky k vytvoření nejjemnějšího prachu. Všechny tyto kroky budou zahrnovat použití procedurálních sil, které povedou náš efekt k požadovanému vzhledu.
- Dozvíte se také o o přenesení své práce uvnitř Unreal Engine a o osvětlení a vykreslování efektů pod Karmou pomocí pracovního postupu Solaris. Zároveň se dozvíte, jak se spojuje více druhů simulací, aby vznikly komplexní a krásné záběry.
- Dopoledne budou obsahovat přednášky, po nichž bude následovat přestávka, po níž zbytek dne strávíte vytvářením záběrů a uplatňováním dovedností zpracovaných v hodinách. Váš lektor vám bude přítomen, aby vám pomohl překonat překážky a zodpověděl otázky, které vás na této cestě mohou napadnout.
- Konečným cílem je, abyste vytvořili záběr hodný předváděcí fotografie, který prokáže dobrou úroveň dovedností s použitými nástroji a porozumění probíraným tématům.
- Získáte sebedůvěru, abyste se mohli pustit do vlastních záběrů Houdini FX, a dostatečně porozumíte softwaru, abyste mohli rozvíjet své dovednosti a pokračovat ve studiu mnoha dalších oblastí, které Houdini nabízí.
Plán výuky
V každém tématu se dozvíte, jak správně používat cílenou sadu nástrojů a jak ji kombinovat s dalšími sadami nástrojů, abyste vytvořili jeden snímek složený z více částí.
- Procedurální modelování
Odvození geometrie z jediného ovladatelného splinu a stavění na něm. Kopírování a instancování geometrie na jinou geometrii za účelem vytvoření komplexní struktury. - Techniky štěpení
Různé způsoby předběžného lámání geometrie používané při simulaci destrukce, od Voronoiova lámání po řízené řezy a booleovské lámání využívající jeden tvar k řezání do jiného. Optimalizace geometrie pro destrukci tuhých těles. - Digitální prostředky Houdini
Vytvoření procedurálního modelovacího nástroje v Houdini a jeho export jako Houdini Digital Asset pro spuštění pod Mayou a Unreal Engine pomocí zásuvného modulu Houdini Engine. - Destrukce tuhých těles
Pomocí řešičů Bullet prozkoumáme řadu způsobů, jak simulovat destrukci konstrukce. Zahrnuje práci s (počátečními) rychlostmi, různými silami a kolizní geometrií. - Simulace částic pro další trosky
Další podrobnosti o simulacích destrukce pomocí instancování malých úlomků trosek na částice, aby se vytvořila malta a kousky podobné prachu odlétající z větších kusů. - Simulace kouře
Simulace kouře, práce s hustotou v poli voxelů řízeném různými silami a rychlostmi. Budeme pracovat na rozbití tvaru kouře, abychom vytvořili realističnost, a naučíme se používat síly a mikrořešiče plynů pro větší kontrolu. Budeme se zabývat voxelovými poli a tím, jak jejich úroveň detailů ovlivňuje simulaci. - Stínování, osvětlení a vykreslování
Pro objemy jsou velmi důležité. Podíváme se na to, jakými shadery můžeme ovlivnit hustotu kouře a jak ji ovlivňuje světlo. Budeme se také zabývat vykreslováním v reálném čase pomocí programu Karma. - Vykreslování svazků pro Unreal Engine
Podíváme se, jak můžeme vykreslovat simulace objemů jako kontaktní listy a jak je importovat pod Unreal Engine. - Propojení všeho dohromady
Toto není radno podceňovat, protože vše musí sedět dohromady, aby vznikl kompletní snímek. Ujistíme se, že jednotlivé kroky při vytváření záběru provádíme ve vhodnou dobu, a ujistíme se, že každá následující kapitola začíná potřebnými předpoklady. Tím se naučíte, jak do sebe větší celek zapadá a proč.
KOMU JE KURZ URČEN
Kurz je zaměřen na začátečníky v Houdini a poskytuje jedinečnou příležitost přijmout výzvu učit se nepříliš snadný nástroj rychleji než bojovat doma sám. Intenzivní každodenní charakter s neustálou pomocí špičkového profesionála v oboru a v malé skupině účastníků pomáhá stimulovat vaši svalovou paměť a překonat strach z oborově unikátního, ale velmi mocného nástroje. Přesto platí, že čím lépe se s Houdinim seznámíte před příjezdem na ANOMALII, tím více a rychleji můžete na místě pokročit.
Stejně vhodné pro zapálené studenty i zkušenější umělce, kteří chtějí zdokonalit a/nebo zpestřit své dovednosti. Kurz je určen pro umělce CG, kteří si osvojí Houdini buď jako:
- začátečníky, pro které je to nový nástroj VFX, nebo,
- posílení dovedností a porozumění pro ty, kteří již mají s VFX v Houdini určité zkušenosti.
Požadujeme
- Pracovní znalost jakéhokoli jiného 3D balíku
- Otevřenost k učení se novým přístupům a tématům
- Komunikační dovednosti v angličtině
KAM VÁS TO DOSTANE
Pokud se chcete rozvíjet v oboru VFX a pracovat na tom, abyste skončili v některé ze špičkových společností, je pro vás získání odbornosti v Houdini odrazovým můstkem. Po absolvování kurzu můžete uvažovat o příležitostech na juniorské úrovni jako 3D výtvarník.
Všichni účastníci získají v oboru dobře respektovanou kvalifikaci, která prokáže, že jste studovali kurz založený na oboru pod odborným dohledem a máte praktické, praktické dovednosti, abyste mohli neustále růst jako profesionál, kterého studia hledají.
Seznam studií si prohlédněte na konci dokumentu Houdini Customer Reel.
POPLATKY A FINANCOVÁNÍ
Čeští umělci: 4 140 Kč
Ostatní umělci: 23 000 Kč
Poplatek pokrývá účast na kurzu a zahrnuje 21% DPH (odpočet pro plátce DPH v zemích EU a podniky mimo EU). Nezahrnuje ubytování, stravu ani cestovné.
Místo v ubytovacím zařízení je pro každého registrovaného účastníka zajištěno.
Přibližné životní náklady během pobytu v České republice:
- UBYTOVÁNÍ V MÍSTĚ KONÁNÍ: 650 Kč / noc
- Snídaně v ubytování: 175 Kč / porce
- Potraviny obecně cca 1 200 Kč na osobu a týden
- Stravování v restauraci: 130 – 250 Kč / porce
Financování pro české zaměstnance, studenty a OSVČ:
Úřad práce ČR nabízí úhradu až 82 % kurzovného v rámci tzv. projektu Kurz digitálního vzdělávání.
Storno podmínky
50% z ceny při zrušení potvrzené účasti v kurzu 45 dní před začátkem.
PROČ SE JEDNÁ O REZIDENČNÍ A NE ONLINE KURZ
Výhodou tohoto kurzu oproti online školení je, že máte možnost přímé interakce s mentorem kdykoliv během dne, a získat tak odpovědi přizpůsobené šité vašim potřebám a situaci. To vám dá nejen šanci rychleji stavět na svých silných stránkách, ale také se okamžitě si vyjasnit koncepty, které by jinak chvilku trvalo pochopit.
Budete také těžit ze silné interakce s ostatními studenty. Mít různé názory na to, jak řešit problém, je klíčem k učení tohoto softwaru, kde existuje často mnoho různých způsobů, jak dosáhnout stejné věci. Díky tomu budete mít šanci se navzájem stimulovat a učit se rychleji a efektivněji.
ORGANIZÁTOR
Bohemian Multimedia spol. s r.o.
Budějovická 73
140 00 Praha
IČ: 25685724
DIČ: CZ25685724
PŘÍMÁ INTERAKCE
S MENTORY SVĚTOVÉ
ÚROVNĚ ZE ŠPIČKOVÝCH
STUDIÍ
Naši lektoři za účastníka
za účastníka
ANOMALIA RANKED AMONG BEST ANIMATION SCHOOLS!
Every year Animation Career Review ranks the best animation schools from nearly 200 considered choices across the globe.
ANOMALIA is pleased and proud to share that we have been ranked by Animation Careers and listed in the category of professional programs as: