pondělí od 18:00
účastník
účastník
V kurzu se naučíš, jak pracuje herní designér a jak vlastně funguje herní vývoj. Pochopíš herní mechaniky a systémy a to, jak se prototypují, testují na hráčích a co potom s tím. Rozebereme si, jak funguje hra jako metafora, že se hráči snaží vytvořit nějaký zážitek a jak toho docílit příběhem a stavbou světa. Budeme se bavit o psychologii, o tom, co je to zábava, a o tom, že každý typ hráčů bude od hry chtít něco trochu jiného. Ukážeme si, jak se designují levely v moderních 3D hrách a co vše je potřeba vyřešit, než se naprogramuje první řádek kódu. A taky se dozvíš, že je potřeba dělat i nudné věci, jako je dokumentace, komunikace s veřejností nebo že musí existovat nějaký projektový plán a rozpočet.
Co se v kurzu naučíš
- Vývojový proces a role herního designéra – budeš vědět, jak o hrách uvažovat jako designér a znát všechny kroky jejich vývojového procesu. Dokážeš o hrách kriticky uvažovat a analyzovat je a poznáš jejich historii.
- Techniky a prostředky herního designu – zorientuješ se v psychologii hráče, tvorbě a balancování mechanik, psaní interaktivních příběhů nebo budování levelů a herních světů.
- Iterativní design – vysvětlíme ti, jak rychle a efektivně testovat tvé nápady a proč je dobré to ve vývoji her dělat. Budeš umět analyzovat budoucí úspěch hry a řídit její vývoj na základě dat, ne dojmů.
- Vedení herního projektu – seznámíme tě se základy řízení projektů, financování a komunikace v týmu. Vysvětlíme ti, jak šířit povědomí o hře a kde ji publikovat a kde na ni vzít peníze.
- Herní psychologie – naučíme tě přemýšlet nad hrou jako nad psychologickým procesem, jehož cílem je ve hráči vytvořit zážitek. Vysvětlíme si psychologické modely hráčů a pofilosofujeme nad tím, co je to zábava.
- Jak se uplatnit jako herní vývojář – vysvětlíme ti strukturu herního trhu a kde hledat uplatnění. Naučíme tě udělat si portfolio a poradíme, jak na pohovor.
Učební plán
Každý týden zveřejníme novou lekci. Ta sestává z přednahrané přednášky a z živé konzultace se cvičeními, kde si teorii vyzkousíš.
Seznam a obsah lekcí
- Lekce – Práce herního designéra. Vysvětlíme si, jaké role může designér v týmu zastávat, jak se liší jeho práce v různých typech studií (Indie, mobily, AAA), v různých fázích vývoje nebo proč je jeho nejdůležitější schopností komunikace.
- Lekce – Herní mechaniky a systémy. Ukážeme si, co jsou základní stavební prvky hry – mechaniky, systémy, pravidla, a budeme studovat jejich provázanost. Budeme se bavit o tom, jak otestovat co funguje a co ne.
- Lekce – Hra jako fantasie. Budeme analyzovat hru jako metaforu – hru symbolů, jejímž cílem je přenést nás na chvíli do světa fantazie. Budeme se zabývat herními příběhy, jejich prostředky a účelem. Zjistíme jak v nás hra probouzí imaginaci.
- Lekce – Psychologie hráče. Naučíme tě, jak hráči přemýšlí, co je u her drží, co je to vlastně zábava nebo jaké existují psychologické profily hráčů. Vysvětlíme ti, jak dát hře význam (Meaningful play), jak pracovat s napětím a náznaky (Anticipatory play).
- Lekce – Level Design. Naučíme tě vytvořit přesvědčivý herní svět, rozdělíme ho na smysluplné celky, levely, a naučíme tě je smysluplně navrhovat. Ukážeme si, co jsou to pace a flow diagramy, mapy, a naučíme se levely popsat tak, aby jejich implementace byla hračkou.
- Lekce – Komunikace, produkce a dokumentace. Vysvětlíme ti základy projektového managementu, týmové komunikace, motivace. Popíšeme si, jakou roli hraje ve vývoji dokumentace. Řekneme ti, jak o hře mluvit s novináři, médii nebo jak budovat herní komunitu a brand hry. Budeme se bavit i o financování her.
Digitální kompetence
Kurz je zaměřen na výuku tvorby her s důrazem na osvojení digitálních dovedností. Celkem 80% kurzu je věnováno rozvoji těchto dovedností, které jsou specifikovány Národním centrem Europass:
- komunikace a spolupráce,
- tvorba digitálního obsahu
- řešení problémů
Na kurzu se naučíš a osvojíš si pokročilou práci se softwarovými nástroji pro tvorbu her Twine a Bitsy. V kurzu se naučíš používat základní logiku a syntax html scriptování a pochopíte, jak funguje bazální technická část kódu jednoduché narativní hry. Aktivně budeš využívat a osvojíš si Google Drive.
Bitsy je online nástroj pro tvorbu malých, dvourozměrných, jednobitových (tj. dvoubarevných) her.
Twine je jedním z nejznámějších softwarových nástrojů pro interaktivní fikci. Nástroj s otevřeným zdrojovým kódem je ideální pro vývoj hry.
Komu je kurz určen
Kurz je určen pro úplné začátečníky v oblasti herního designu. Cílem je rychle si ukázat základní věci tak, aby si student vyzkoušel obor a mohl se rozhodnout, zda je pro něj vhodný nebo ne, a případně pokračovat v dalším studiu. Například kurzem Levelu 2 z naší nabídky.
Co pro kurz potřebuješ
Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení.
Zásadní je pokročilá práce na PC a internetu. Musíš umět nainstalovat program, být schopen/schopna zorientovat se v prostředí nové internetové služby a prozkoumat její funkce. Ve skutečnosti se budeš muset naučit během týdne použít klidně i tři nové služby jako je Trello, Discord, Zoom či Google drive.
Jak kurz probíhá
Kurz se skládá z několika lekcí. V každé lekci, která trvá týden, je zveřejněno video s přednáškou našeho lektora. To si můžeš během týdne kdykoli pustit a nastudovat. V jeden konkrétní čas během týdne se všichni sejdeme online a probereme přednášku a procvičíme si získané dovednosti nebo probereme vaši práci.
Organizátor
Bohemian Multimedia spol. s r.o.
Budějovická 73
140 00 Praha
IČ: 25685724
DIČ: CZ25685724
Přímá interakce
s lektory z top studií
Naši lektoři účastník
účastník
Balíček “2 za 2”
Přihlašte se jako dvou členný tým a spolupracujte na vašem projektu!
Cena za druhého člena týmu je 8 000 Kč. Celkem zaplatíte za váš tým 20 000 Kč.
Týmy navíc získají automaticky přístup k účasti na druhém kurzu ZÁKLADY HERNÍ PRODUKCE.
Balíček neplatí pro studenty.
Váš projekt si zaslouží úspěch!