Unreal Engine 5: Základy programování her v C++

Přehrát upoutávku kurzu
28.10. - 18.12.2024
8 / 10 účastníků Poslední místa
Česky
8 týdnů
každé pondělí a středa
17:30 - 19:30
začátečník, mírně pokročilý
webinář

6 300 Kč

účastník


35 000 Kč

účastník

Otevřená registrace
Cena zahrnuje 21% DPH

Nauč se vytvářet své vlastní videohry. V kurzu “Programování her v Unreal Engine” objevíš svět herního vývoje pomocí Unreal Engine 5. Tento kurz tě provede všemi kroky potřebnými k vytvoření hry s využitím C++ a Unreal Blueprints – od základů až po pokročilé techniky.

V průběhu kurzu vytvoříš vlastní malou hru s několika úrovněmi, rozšiřitelnými funkcemi a power-upy. Na konci budeš nejen schopen vytvořit jednoduché hry, ale také porozumíš, jak dále rozvíjet své dovednosti v Unreal Engine. Přidej se k nám a odstartuj svou kariéru v herním průmyslu!

Po skončení kurzu budeš:

  • Používat klíčové komponenty a funkce Unreal Engine 5.
  • Navrhovat důležité stavební kameny každé hry a jak na ní efektivně stavět herní logiku.
  • Vytvářet a upravovat herní prostředí.
  • Programovat herní mechaniky a interakce.
  • Vytvářet rozšiřitelné herní funkce a implementovat power-upy.
  • Umět vytvářet jednoduché hry a pochopíš, jak dále rozvíjet své dovednosti v Unreal Engine.

Obsah kurzu

Učební témata

  1. Introduction to the workshop and its structure. First glimpse at Unreal Editor.
    V první lekci se podrobně seznámíme s průběhem kurzu, s lektorem a krátce i s ostatními studenty. Probereme všechny otázky a pak se podíváme i na Unreal Editor, abyste si s ním už trošku mohli začít hrát, pokud budete mít do příští lekce čas.
  2. Unity => Unreal (yes/no/optional?)
    Tato lekce je volitelná a užitečná pro všechny, kteří mají nějaké zkušenosti s engine Unity. Ukážeme si, co je v Unrealu podobné a co se liší, což vám umožní velmi rychle se zorientovat na základě toho, co už znáte.
  3. Unreal Starter Content and Examples
    Unreal nabízí řadu ukázek, použitelných pro vaše první experimenty. V této lekci si je projdeme a ukážeme si, co se s nimi dá dělat.
  4. Creating your First project in Unreal
    V této lekci položíme základy našeho herního projektu, který bude vaším cílem v tomto kurzu.
  5. C++ vs Blueprints
    Unreal engine umožňuje programování jak v C++, tak ve velmi přístupném vizuálním jazyce pomocí tzv. Blueprintů. Oba přístupy budeme potřebovat a zde se naučíme, k čemu se který jazyk hodí nejlépe a jak je používat.
  6. Actors, Components and Inheritance
    Základní stavební kameny herního vývoje v Unrealu jsou tzv. Actors a Components. Tato lekce vás naučí je využívat.
  7. Input (mouse vs keyboard vs gamepad)
    Bez vstupu od hráče by žádná hra nebyla hrou. V této lekci probereme jednotlivá vstupní zařízení, naučíme se je v našem projektu využít a stavět hru s podporou několika z nich.
  8. Our gameplay logic base
    Každá hra by měla stát na pevných základech a modulární architektuře. V této lekci si ukážeme ukázky dobrého a špatného softwarového designu, probereme důsledky dobrých i špatných rozhodnutí, jak těm špatným předcházet anebo je včas odhalit a udělat lépe.
  9. Extending the gameplay
    Rozšiřitelnost vašeho projektu je zásadní, protože vám umožní přidávat snadno a rychle další obsah, vydávat nové aktualizace či verze hry a stavět na základech, které jste už položili. V této lekci se naučíme přidávat nové schopnosti hráče a nové herní entity.
  10. Adding new levels
    Tvorba a přidávání dalších herních map bude cílem této lekce.
  11. Randomization and level generation
    Herní světy můžete tvořit ručně, ale co takhle si vymyslet a naprogramovat pravidla, podle kterých vygenerujete desítky herních map za zlomek času? Jak se to dělá a jaké to má výhody i nevýhody se naučíte právě v této lekci.
  12. Textures, Materials, Rendering
    V této lekci se zaměříme na vykreslování herního prostředí na obrazovku. Váš herní svět může mít spoustu různých vizuálních stylů, často budete pro svou hru chtít využít i textury povrchů a pixel shadery. V této lekci se podíváme, jak na to.
  13. Audio and Particle effects
    Správná hra zpravidla obsahuje i zvuky, které ozvučí herní svět a doprovodí hráčovy akce.
    Hodně přidají i vizuální efekty a na tvorbu obojího se zaměříme v této lekci.
  14. Playtesting your game
    Než hru vydáte, musíte ji pravidelně testovat, vychytat chyby a vyladit ji k dokonalosti.
    V této lekci se podíváme, jak na to.
  15. Game optimizations
    Správný herní vývojář musí rozumět tomu, jaké možnosti mají herní zařízení, pro která vyvíjí a jak nenarazit na jejich limity – a co přesně dělat, pokud na ty limity narazí, zkrátka jak svoji hru zoptimalizovat tak, aby běžela rychle a bylo radost ji hrát.
  16. Advancing to the next Level
    Závěrečná lekce vám otevře dveře do vlastního vývoje se vším, co jste se během kurzu naučili. Ať už budete chtít rozvíjet náš aktuální projekt, nebo začít svůj vlastní, dostanete dobré základy pro to, abyste se někde „nezasekli“ a mohli svobodně tvořit.

Jak kurz probíhá

Délka: 8 týdnů
Počet lekcí: 16
Počet hodin: 32

Každý týden se proberou dvě lekce:

  • Pondělí od 17:30 – 19:30
  • Středa od 17:30 – 19:30

Každá lekce zahrnuje teoretické bloky formou přednášky propojené s praktickými ukázkami, a zároveň ke konzultacím, otevřené diskusi a praktickým ukázkám účastníků.

Mezi lekcemi máš čas pracovat na své hře dle zadání lektora a získaných znalostí a dovedností. Ve stanovený čas si v rámci lekce s lektorem probereš svou práci.

Komu je kurz určen

Každý, kdo má vášeň pro digitální hry a chce pochopit, jak je vytvářet.

Podmínky účasti v kurzu:

  • Obecná znalost práce s počítačem se systémem Windows a textovým editorem.
  • Základní zkušenosti s programováním (třídy, funkce, proměnné, cykly, podmínky).

Co pro kurz potřebuješ

Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení.

Zásadní je pokročilá práce na PC a internetu. Musíš umět nainstalovat program, být schopen/schopna zorientovat se v prostředí nové internetové služby a prozkoumat její funkce. Během kurzu budeme využívat nástroje Zoom, Discord a GitHub. Pro vývoj hry budeš potřebovat Unreal Engine 5.4, Visual Studio 2022 Community Edition nebo JetBrains Rider.

Storno podmínky

V případě, že zrušíš účast v kurzu, jsi povinen/-na uhradit storno poplatek (odstupné) ve výši stanovené v závislosti na tom, kdy k odstoupení došlo, následovně:

  • dojde-li k odstoupení 42 a více dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek 2 000 Kč.
  • dojde-li k odstoupení ve lhůtě 41 – 30 dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek částku odpovídající 50% Ceny Kurzu;
  • dojde-li k odstoupení ve lhůtě kratší než 30 dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek částku odpovídající 100% Ceny Kurzu.

Pokud jsi již uhradil/-la jakoukoliv částku Ceny Kurzu, jsme oprávněni si oproti dané částce započítat příslušný storno poplatek a případný zbytek dané částky ti vrátit do 14 dnů následujících po dni odstoupení bezhotovostním převodem na účet, z nějž nám byla daná částka uhrazena.

Přímá interakce
s lektory z top studií

Naši lektoři

6 300 Kč

účastník


35 000 Kč

účastník

Otevřená registrace
Cena zahrnuje 21% DPH
  • Máte dotaz?

    Zeptejte se nás na obsah kurzu, způsob studia, podmínky přijetí nebo na cokoli jiného.