Unreal Engine 5: Generalista pro virtuální produkci

Přehrát upoutávku kurzu
28. 10. - 19. 12. 2024
10 / 10 účastníků
Česky
8 týdnů
každé pondělí a čtvrtek
17:30 - 19:00
+ prezenční workshop (víkend)
začátečník, mírně pokročilý
webinář + workshop

6 300 Kč

účastník


35 000 Kč

účastník

Registrace uzavřena
Cena zahrnuje 21% DPH Cena nezahrnuje ubytování a dopravu v souvislosti s konáním prezenčního workshopu.

Ponoř se do světa Unreal Engine a nauč se, jak vytvářet úžasné vizuální projekty. Objevte široké možnosti tohoto herního enginu, který se využívá nejen v herním průmyslu, ale i ve filmové produkci, architektuře a interaktivních instalacích.

Během kurzu budeš pracovat na vlastním projektu, který ti umožní aplikovat získané znalosti v praxi. Výsledkem bude krátký animovaný shot.

Kurz je ideální pro začátečníky i mírně pokročilé uživatele, kteří chtějí získat pevné základy v práci s Unreal Engine. Pokud jsi student, nováček v oboru nebo již pracujete s 3D grafikou a chceš přidat Unreal Engine do své workflow, tento kurz je pro tebe.

Po skončení kurzu budeš:

  • Umět základy Unreal Engine: Seznámíš se s uživatelským rozhraním, tvorbou projektů a základními funkcemi enginu.
  • Vytvářet scény a animace: Naučíš se importovat modely, aplikovat materiály, nastavovat světla a vytvářet animace pomocí Sequenceru.
  • Mít základní dovednosti v práci s blueprinty, tvorbě materiálů a efektech pomocí Niagary.
  • Umět připravit scénu pro virtuální filmovou produkci a naučís se optimalizovat projekty pro real-time rendering.
  • Praktické zkušenosti: Během kurzu budeš pracovat na vlastním projektu, který ti umožní aplikovat získané znalosti v praxi.

Obsah kurzu

Probíraná témata

Seznámení s Unreal Engine
První kroky s Unreal Enginem. Ukážeme ti rychle většinu důležitých funkcí pro tvorbu tvé vlastní scény. V dalších lekcích pak půjdeme postupně do hloubky jednotlivých nástrojů a postupů.

  • možnosti a limitace, ukázky projektů, kde se využívá mimo hry
  • zdroje informací, modelů, assetů, banky
  • struktura UE Projektu
  • user interface (outliner, detail panel, content browser, …)
  • tvorba první mapy, vkládání modelů, aplikace materiálů, transformace, světla
  • nastavení kamery, high resolution screenshot

Pokračujeme v budování mapy
Ukážeme si jak importovat vlastní modely a jaká jsou pro to pravidla. Jsou v modelu nějaké chyby? Opravíme je přímo v UE. Posuneme se dále v práci s editorem, načneme materiály a doporučím ti pluginy pro rychlejší a lepší výsledky.

  • aktivace a ukázka vhodných pluginů pro produkci
  • import vlastního 3d modelu a pravidla fbx importu, řešení pivotů, opravy chyb
  • práce s outlinerem (složky, current folder, vyhlůedávání, filtrování)
  • princip sublevelů a práce s více levely najednou
  • foliage pro scatrování objektů v mapě
  • základní materiály, master material a instance material

Animace a Sequencer
Scéna už začíná být nahozená, je načase připravit kamery a začít s animacemi. Naučím tě práci se sequencerem, hlavním nástrojem pro tvorbu videí v UE. Půjdeme hezky postupně, od animace objektů, světel, kamer, přes animace custom parametrů materiálů, blendování animací skeletal meshů atd… Nakonec to vše vyrendrujeme.

  • světlo, transform static meshe, parametr materiálu,
  • oprava chybějících referencí, subsekvence animace skeletal meshe
  • import animace z mixama, změna rychlosti animace, fade in, time diletation – slowmo
  • import audia, složky, media track, import kamery z blenderu
  • animace kamery, kamera shake, rig rail
  • simulace fyziky a její nahrávání do sequenceru, take recorder
  • Render animace v Movie Render Queue

Materiály
Alfa omega toho co vidíš. Vysvětlíme si princip materiálů. Vytvoříme společně master materiál ze kterého budeš čerpat v budoucnu ve většině svých projektů. Naučím tě rozdíly mezi hlavními typy materiálu, proč a jak je používat (a kolik to stojí výkonu).

  • master a instance material
  • práce s vlastními texturami, tvorba master materiálu PBR
  • emisivní materiály animované (pohyblivé) materiály
  • druhy materiálů a jejich výpočetní náročnost
  • Decal materiály, Light materiály, Postprocess materiály

UE Modes
V průběhu kurzu na některé z nich narazíme ale teď si je ukážeme všechny. Módy v Unreal Enginu, speciální rozhraní pro práci se specifickými nástroji. Úprava modelů, malování textur nebo foliage, frakturace objektů, tvorba landscapu….

Ukážeme si základní vlastnosti všech UE módů:

  • landscape
  • modeling mode
  • mesh paint
  • brush editing
  • foliage mode
  • fracture
  • animation

Particles / Niagara
Niagara je pokročilý systém pro tvorbu vizuálních efektů v UE. Vytvoříme si základní particle systémy jako je kouř, oheň, ale i abstraktní efekty. Ukážeme si rozdíl mezi starším particle systémem Cascade a Niagarou.

  • Základní seznámení s partikly pomocí Niagara
  • Srovnání s cascade systémem
  • Tvorba jednoduchých efektů pro naše scény

Úvod do programování pomocí blueprintů
Blueprinty, vizuální skriptování v Unreal Engine. Nástroj díky kterému můžou programovat i neprogramátoři a vytvářet tak rychlé prototypy her, ale i vlastní nástroje pro tvorbu scén, animací, a podobně. Node base system blueprintů nalezneme napříč celým UE. Vysvětlíme si jeho základy a možnosti.

  • hello world, event begin play, event tick,
  • interaktivní inputy, interakce hráče s volume, setup camery pro interaktivní aplikaci
  • blueprint tooly (spline mesh), ukázka transform effectoru, matematika v blueprintech
  • ukázky interakcí probíhají na third person templatu, možnost proběhnout se ve vlastním prostředí

Externí média a UE
Jelikož chceme využít co nejvíce potenciálu UE ve virtuální produkci, ukážeme si jak pracovat s daty mimo editor jako jsou předrendrované animace, greenscreen footage nebo dokonce live vstupy z kamer.

  • media textures, chromakey
  • live vstupy z kamery jako animované textury
  • NDI

Profilling a Optimalizace nejen pro VP
Pracujeme se herním enginem, jehož hlavní výhodou je realtime rendering. Aby ale fungoval realtime, je potřeba si hlídat výkon v procesu tvorby scény. Projdeme si pravidla měření výkonů, hledání problémů a možnosti optimalizace, aby naše scéna mohla běžet realtime ve filmovém studiu s led stěnou 20x5m s trackovanýma kamerama.

  • pravidla pro příprava dat
  • optimalizace materiálů, modelů, světel
  • techniky kontroly, měření

Fake it until you make it
Využívání herního enginu má své limity, musíme se naučit řešit věci netradičně, abychom mohli těžit ze síly realtime renderingu. Důležité je, že je klient spokojený s výsledkem, který vypadá dobře a nikdo nic nepozná

  • tipy a triky z praxe
  • 2,5d kompoziting
  • videomappingové efekty

Tvorba finální scény pro VP
Mimo animace budeš pracovat i na menším prostředí pro virtuální produkci, kterou si pak můžeš zkusit na závěrečném workshopu přímo ve FZG studiu.

  • Využijeme všechny nově naučené skily k tvorbě virtuálního prostředí dle vaší fantazie
  • Společně si projdeme pravidla tvorby těchto prostředí a různé limity

Vaše lekce
V průběhu našich lekcí váš napadne spousta otázek, možná i věci, které neprobereme. Tato poslední lekce bude na míru sestavena vašim požadavkům, otázkám a zvídavosti. Využijeme tak hlavní výhodu osobního kurzu v omezeném počtu lidí.

Úvod do Ndisplay
Před workshopem ve studiu se podíváme podrobněji co to je ICVFX (In Camera Visual Effects), jak se pracuje s Ndisplay. Připravíme tě na klasické požadavky režisérů nebo DOP, které na place často bývají.

Workshop ve studiu FZG s Ndisplay setupem
Budeš mít jedinečnou možnost si vyzkoušet svou scénu ve filmovém studiu FZG, kde se točí filmy i reklamy. Na LED stěně o velikosti 20x5m uvidíš svůj výtvor z UE, skrz trackovanou kameru. Ukážeme ti jak nastavit Ndisplay pro takový systém. Odneseš si zážitek a zkušenost, kterou nikde jinde jen tak nezískáš.

 

https://vimeo.com/952021496

 

 

Komu je kurz určen

Kurz je ideální pro začátečníky i mírně pokročilé tvůrce, kteří chtějí získat pevné základy v práci s Unreal Engine. Pokud jsi student, nebo již pracuješ s 3D grafikou a chceš přidat Unreal Engine do své workflow, tento kurz je pro tebe.

Co pro kurz potřebuješ

Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení.

Zásadní je pokročilá práce na PC a internetu. Musíš umět nainstalovat program, být schopen/schopna zorientovat se v prostředí nové internetové služby a prozkoumat její funkce. Ve skutečnosti se budeš muset naučit během týdne použít klidně i tři nové služby jako je Discord, Zoom či Google drive.

Jak kurz probíhá

Délka: 8 týdnů
Počet lekcí: 14
Počet hodin: 32

Každý týden se proberou dvě lekce:

  • Pondělí 17:30 – 19:00
  • Čtvrtek 17:30 – 19:00
  • Prezenční workshop (víkend) v druhé polovině kurzu

Každá lekce zahrnuje teoretické bloky formou přednášky propojené s praktickými ukázkami (1 hod.), a zároveň je prostor ke konzultacím, otevřené diskusi a praktickým ukázkám účastníků (0,5 hod.).

Mezi lekcemi máš čas pracovat na svém projektu dle zadání lektora. Ve stanovený čas si v rámci lekce s lektorem probereš svou práci.

Storno podmínky

V případě, že zrušíš účast v kurzu, jsi povinen/-na uhradit storno poplatek (odstupné) ve výši stanovené v závislosti na tom, kdy k odstoupení došlo, následovně:

  • dojde-li k odstoupení 42 a více dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek 2 000 Kč.
  • dojde-li k odstoupení ve lhůtě 41 – 30 dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek částku odpovídající 50% Ceny Kurzu;
  • dojde-li k odstoupení ve lhůtě kratší než 30 dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek částku odpovídající 100% Ceny Kurzu.

Pokud jsi již uhradil/-la jakoukoliv částku Ceny Kurzu, jsme oprávněni si oproti dané částce započítat příslušný storno poplatek a případný zbytek dané částky ti vrátit do 14 dnů následujících po dni odstoupení bezhotovostním převodem na účet, z nějž nám byla daná částka uhrazena.

Přímá interakce
s lektory z top studií

Naši lektoři

6 300 Kč

účastník


35 000 Kč

účastník

Registrace uzavřena
Cena zahrnuje 21% DPH Cena nezahrnuje ubytování a dopravu v souvislosti s konáním prezenčního workshopu.
  • Máte dotaz?

    Zeptejte se nás na obsah kurzu, způsob studia, podmínky přijetí nebo na cokoli jiného.