středa a pondělí
19:00 - 20:30
+ prezenční workshop
účastník
účastník
Online kurz představuje příležitost pro vstup do herního testování tzv. Quality Assurance (QA). Ne náhodou je testování vnímáno jako vstupní brána do herního průmyslu. Vyniknout mezi mnoha zájemci o tuto pozici vyžaduje reálné zkušenosti a znalosti. Zasvětíme tě rychle do základů herního testování a zároveň ti předáme zajímavé znalosti některých nástrojů.
Kurz se skládá z teoretických i praktických částí. Praktická část bude vyučována na studentských herních projektech z českých univerzit. Budeš se tak učit na hře, která nejspíš má nějaké své mouchy, které bude nutné odhalit. Pro tebe tak bude užitečné, že se budeš moci zapojit do vývoje hry, což ti přinese praktické znalosti.
Co se v kurzu naučíš
- Objevíš skrytá zákoutí herního testování
Objevíš všechny možné druhy testování a jejich využití, nahlédneš pod pokličku živého vývoje, aby sis udělal/a přehled o tom, jak celé kolečko vývoje se zahrnutím QA vypadá a kdy a proč pro tým budeš v jaké fázi nejdůležitější. - Poznáš základy herního testování
Zjistíš co všechno QA odvětví znamená a co obsahuje a kolik různých cest kudy se vydat v sobě skrývá. V teoretické části tě seznámíme s tématy testování, se kterými se určitě setkáš, a teď už tě nezaskočí. - Psát testovací scénáře
Získáš znalosti o psaní testovacích scénářů, které ti pomohou evidovat výsledky testování celých částí hry a zajistit tak celkový přehled o stavu hry. - Psát bug reporty v reportovacím nástroji YouTrack
Nejen že budeš umět popsat chybu tak, aby ji developer snadno našel a dokázal opravit, ale ty se to naučíš v reportovacím nástroji YouTrack. Ten ti tak otevře dveře k používání jiných reportovacích nástrojů, které jsou v základu obdobné, ale ty získáš už nějakou základní představu a zkušenost. Budeš tak už připraven na cokoli! - Ucházet se o pozici testera
Zjistíš, co je dobré ve svém CV zahrnout ze všech svých zkušeností, které na kurzu nebo i mimo něj získáš, a jak připravit svůj profil na LinkedIn, abys s ním zaujal/a náboráře. - Praktický workshop
Podíváš se do herního studia Flying Rat Studio, kde si budeš moci zkusit herní konzole, potkat se osobně s lektorem, doptat se na nepochopená témata a uzavřít tak celý kurz fajn dnem po nabitém studiu.
Plán lekcí
- Úvod do QA
Úvod do kurzu, kde si představíme, jaká témata nás v tomto kurzu potkají. Řekneme si významy témat pro herní vývoj a obecně si přiblížíme, proč je QA důležité při vývoji hry mít po ruce. Zároveň ti odhalíme projekt, na kterém budeš po čas kurzu pracovat, abys v praktické části měl/a tu nejlepší zkušenost. - QA Organizační struktura a návaznost na specializace QA
Čemu všemu je možné se v oblastech QA věnovat, kam se může běžný tester posouvat, jaké jsou možnosti specializací a jaké nástroje jsou k testování potřeba? Tyto specializace si představíme a současně s nástroji, které ve své práci testeři používají. Podíváme se blíž i na celou organizaci oddělení QA a jak vypadá jeho struktura nebo jak se QA zapojuje do práce celého studia. Řekneme si rozdíly ve specializacích jako například mezi CQA a FQA nebo co je náplní QA Leada či QA Managera. - Feedback a komunikace
Tester musí umět jednu zásadní věc – dát vědět, pokud výsledky vývoje nejsou zcela perfektní a mají chyby. A říct to konstruktivně není lehké. Proto si budeme povídat o komunikaci a zpětné vazbě. A jak feedback napsat, aby byl přínosný a přehledný? Ukážeme si! -
Externí QA, Live QA a náplň pracovního dne
Co znamená Externí QA a jak nám může s testováním pomoci, kdy se s ním setkáme a co v takovém případě dělat?
Ukážeme si také, jak pracovat s objevenými bugy od hráčů u hry, která byla již vydána v rámci tématu Live QA. Spolu s tím se naučíme, jak informace od hráčů zpracovávat a kde typicky bugy od hráčů hledat. K tomu v této hodině projdeme jak pracovní den QA týmu a jednotlivých rolí vypadá a zmíníme například metodiky Agile a Scrum. - Tvorba Bug reportu a Nástroje pro evidenci bugů
Youtrack, Jira, Monday, Asana a další… představíme si nástroje pro evidenci bugů a s některými budeme pracovat i na projektu. Takže nepůjde jen o teorii, ale i o praxi!
Nástroje jsou krásná věc, ledacos nám mohou usnadnit, ale abychom je pochopili a dokázali vysvětlit, proč je vše nakonfigurované, tak jak je, nebo co se nám hodí pro jaký projekt? Zkrátka, k praxi patří i kousek teorie a my se tak budeme muset setkat se základy tvorby bug reportu. - QA dokumentace
Ukážeme si a vysvětlíme dokumenty, jako jsou Test plan, Checklist, Test summary report a další, ke kterým se tester během své práce dostane. Nebo si vysvětlíme rozdíl mezi Testovacím scénářem a Testovacím případem. Některé z dokumentů se naučíme vytvářet. - Test Activities – druhy testovacích aktivit
Smoke testing, Play testing, Sanity testing, Halo testing a mnoho dalších testovacích aktivit ti bude vysvětleno v rámci tohoto tématu. Také si ukážeme, kdy a k čemu jsou různé aktivity například vhodné. - Test Areas – Functional test areas & Non-functional test areas
Opět si ukážeme rozdíly a tentokrát mezi oběma oblastmi a také zabrousíme do těch nejdůležitějších Non-functional test oblastí jako jsou Performance, Load, Stress, Stability a další. - Major Test Areas – hlavní oblasti testování
Oblastí testování je spousta, ale my si v tomto videu ukážeme, které jsou ty hlavní, se kterými se tester setkává poměrně často.
Komu je kurz určen
Kurz je určen především pro úplné začátečníky v oblasti testování softwaru a testování her. Ovšem!
Pokud již tedy máš nějaké zkušenosti s testováním softwaru, webových či mobilních aplikací, ale netušíš, co obnáší testování her, tak se v tomto kurzu seznámíš s přístupem k testování a vývoji, který mají jiné vývojové společnosti a co navíc testování her může obnášet.
Dozvíš se tak, že testování může v každé firmě vypadat úplně jinak a my se ti pokusíme ukázat varianty, které třeba ještě neznáš.
Cílem je ukázat základy testování her a případně si tyto základy obohatit.
Díky individuálnímu přístupu ke studentům a skupině, která se kurzu bude účastnit, jsme schopni výuku přizpůsobit tak, aby se každý něco nového naučil.
Studenti bez předchozích zkušeností tak nezaostávají a nebojují s nepochopením učiva.
Co pro kurz potřebuješ
Chuť vyzkoušet si něco nového nebo nabít nových zkušeností a rozšířit své znalosti.
A z těch praktických věcí je to počítač s mikrofonem, internetovým připojením – bez toho to nepůjde. A nejlépe i webkamerou, abychom se při online výuce vzájemně viděli.
Jak kurz probíhá
Kurz probíhá ve formě výukových a konzultačních online lekcí s lektorkou v:
- Středu 19:00 – 20:30 (výuka)
- Pondělí 19:00 – 20:30 (konzultace)
Další částí kurzu jsou předtočená a předem poskytnutá výuková videa, která bude muset student shlédnout do určitého termínu, abychom se následně tématu v rámci online konzultace mohli věnovat.
Mimo osobní online setkání je mentor dostupný pro otázky a je možné s ním písemně komunikovat vůči úkolům nebo organizaci. Případně je možné si s mentorem domluvit konzultaci navíc, pokud to časové možnosti mentorovi dovolí.
Na konci kurzu proběhne jednodenní workshop (sobota), v čase 10:00 – 18:00 hodin, ve studiu Flying Rat v Praze.
Storno podmínky
V případě, že zrušíš účast v kurzu, jsi povinen/-na uhradit storno poplatek (odstupné) ve výši stanovené v závislosti na tom, kdy k odstoupení došlo, následovně:
- dojde-li k odstoupení 42 a více dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek 2 000 Kč.
- dojde-li k odstoupení ve lhůtě 41 – 30 dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek částku odpovídající 50% Ceny Kurzu;
- dojde-li k odstoupení ve lhůtě kratší než 30 dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek částku odpovídající 100% Ceny Kurzu.
Pokud jsi již uhradil/-la jakoukoliv částku Ceny Kurzu, jsme oprávněni si oproti dané částce započítat příslušný storno poplatek a případný zbytek dané částky ti vrátit do 14 dnů následujících po dni odstoupení bezhotovostním převodem na účet, z nějž nám byla daná částka uhrazena.
V případě, že jsi dosud Cenu Kurzu neuhradil/-a nic nebo že uhrazená částka je nižší, než činí storno poplatek, jsi povinen/-na příslušnou chybějící částku do plné výše storno poplatku (nedoplatek) neprodleně doplatit.
Přímá interakce
s lektory se zkušenostmi
z top studií
Mentoři účastník
účastník
Balíček “2 za 2”
Přihlašte se jako dvou členný tým a spolupracujte na vašem projektu!
Cena za druhého člena týmu je 8 000 Kč. Celkem zaplatíte za váš tým 20 000 Kč.
Týmy navíc získají automaticky přístup k účasti na druhém kurzu ZÁKLADY HERNÍ PRODUKCE.
Balíček neplatí pro studenty.
Váš projekt si zaslouží úspěch!