Testování her QA 2

8. 4. - 23. 6. 2024
8 / 10 účastníků
Česky
11 týdnů
každé pondělí a středa 18:00 - 20:00
+ prezenční workshop
pokročilí
Webinář + workshop

23 000 Kč

účastník


4 140 Kč

účastník

Plně obsazeno
Cena zahrnuje 21% DPH

Tento kurz vychází obsahem z kurzu Testování her QA 1, ale půjde více do hloubky a bude v něm kladen velký důraz na konkrétní praktické využití získaných znalostí.

Zároveň se jedná o přípravu na reálnou práci ve vývojářském nebo QA studiu. Oproti úvodu se dozvíš celou řadu dalších specifik, jak testovat hry na různých platformách, ale především budeš testovat skutečné herní projekty, ať již pro herní studia nebo pro studenty herního vývoje na českých univerzitách.

Co se v kurzu naučíš

Objevit skrytá zákoutí herního testování
Objevíš všechny možné druhy testování a jejich využití, nahlédneš pod pokličku živého vývoje, aby sis udělal/a přehled o tom, jak celé kolečko vývoje se zahrnutím QA vypadá a kdy a proč pro tým budeš v jaké fázi nejdůležitější.

Psát testovací scénáře a test reporty
Získáš znalosti o psaní testovacích scénářů, které ti pomohou evidovat výsledky testování celých částí hry a zajistit tak celkový přehled o stavu hry pomocí test reportů.

Psaní bug reportů v různých reportovacích nástrojích
Nejen že budeš umět popsat chybu tak, aby ji developer snadno našel a dokázal opravit, ale ty se to naučíš v několika reportovacích nástrojích. Takže až se tě na pohovoru na některý zeptají, ty už budeš vědět o čem je řeč.

Testovat nejen na počítači
Naučíš se teorii a vyzkoušíš si praxi. Ve výuce ti představíme testování her na konzolích, mobilních telefonech, ve webových prohlížečích, poté v rámci workshopu si získané zkušenosti budeš moci vyzkoušet v praxi.

Testovací oblasti a aktivity
Kdy a kde využít Halo testování, pro co je dobré znát sanity testing nebo co obnáší Load testing, během výuky testovacích aktivit a oblastí poznáš variace testů, které ti následně pomohou se zorientovat, až budeš muset určit plán pro testování v dané fázi vývoje.

Mít přehled o specializacích a organizačních strukturách
Budeš mít povědomí o různých specializacích v oblasti QA, organizačních strukturách a budeš se tak moci následně rozhodnout, v jaké části by ses chtěl/a dále rozvíjet nebo o jakou pozici by ses rád/a následně u firem ucházel/a.

Multiplayer a spousta jeho možností
Ukážeme ti, co všechno obnáší testování multiplayeru a na co všechno je důležité se při testování zaměřit.

Ucházet se o pozici testera
Zjistíš, co je dobré ve svém CV zahrnout ze všech svých zkušeností, které na kurzu nebo i mimo něj získáš, a jak připravit svůj profil na LinkedIn, abys s ním zaujal/a náboráře.

Učební plán

  1.  Úvod do QA
    Úvod do kurzu, kde si představíme, jaká témata nás v tomto kurzu potkají. Řekneme si významy témat pro herní vývoj a obecně si přiblížíme, proč je QA důležité při vývoji hry mít po ruce.
  2.  QA Specializace a pracovní nástroje
    Čím vším je možné se v oblasti QA zabývat, kam se může běžný tester posouvat, jaké jsou možnosti specializací a jaké nástroje jsou k testování potřeba? To vše si vysvětlíme v této hodině.
  3.  QA Organizační struktura a návaznost na specializace QA
    Budeme pokračovat se specializacemi, ale také se podíváme blíž na celou organizace oddělení QA a jak vypadá jeho struktura nebo jak se zapojuje do práce celého studia. Řekneme si rozdíly ve specializacích jako například mezi CQA a FQA nebo co je náplní QA Lead či QA Managera.
  4.  Tvorba bug reportu úvod
    V každém herním studiu a v každém kurzu o testování je to trochu jinak, proto si zopakujeme základy – jak by bug report měl vypadat, s jakými různými variantami se můžeš setkat. Nezůstaneme u teorie, seznámíme se pro začátek s jedním z několika reportovacích nástrojů.
  5.  Tvorba bug reportu
    V další hodině tohoto tématu si ukážeme a vysvětlíme další reportovací nástroje. Podíváme se na to, jak se mezi sebou liší a ukážeme si jejich klady a zápory.
  6.  QA dokumentace
    Ukážeme si a vysvětlíme dokumenty, jako jsou Test plan, Checklist, Testovací scénáře a další ke kterým se tester během své práce dostane. Některé z nich se naučíme vytvářet a následně je použijeme při práci na konkrétním projektu.
  7.  Určení projektu / Představení projektu
    Určíme si a Představíme projekt, na kterém po čas kurzu budeš pracovat. Představíme si jeho slabé a silné stránky a ukážeme si rozdělení práce QA na daném projektu. Zároveň s tím si zadáme hlavní pracovní úkoly, které budeš během kurzu vypracovávat.
  8.  Feedback a komunikace
    Zopakujeme si základy konstruktivní kritiky a ponoříme se hlouběji do Feedbacku a komunikace přímo ve QA týmu a s vývojáři. Zároveň také zlepšíme tvé dovednosti spojené se psaním Feedbacku.
  9.  Live QA a náplň pracovního dne
    Ukážeme si, jak pracovat s objevenými bugy od hráčů u hry, která byla již vydána. Spolu s tím si ukážeme, jak informace od hráčů zpracovávat a kde typicky bugy od hráčů hledat. K tomu v této hodině projdeme jak pracovní den QA týmu a jednotlivých rolí vypadá a zmíníme například metodiku Scrum.
  10.  Test Activities – druhy testovacích aktivit a výsledné test reporty
    Smoke testing, Play testing, Sanity testing, Halo testing a mnoho dalších testovacích aktivit si vysvětlíme během této hodiny a ukážeme si kdy a k čemu jsou vhodné.
  11.  Test Areas – Functional test areas & Non-functional test areas
    Opět si ukážeme rozdíly a tentokrát mezi oběma oblastmi a také zabrousíme do těch nejdůležitějších Non-functional test oblastí jako jsou Performance, Load, Stress, Stability a další.
  12.  Externí QA a testování lokalizací, certifikační požadavky platforem
    Rozvedeme si Lokalizační testování a testování certifikačních požadavků pro různé platformy a dále si také přiblížíme, jak může fungovat spolupráce s Externím QA, které nám právě s těmito oblastmi může pomoci.
  13.  Hlavní oblasti testování her, multiplayer testing
    Představíme ti všechny hlavní oblasti testování her, kterých je spousta a podíváme se detailněji trochu více na jednu z těch největších, čímž je multiplayer testing.
  14.  Testování mobilních a webových her
    Mobilní telefony a webové prohlížeče. Ano! I tam můžeme nalézt hry, a i ty je potřeba otestovat, proto si řekneme co víc k hernímu testování je potřeba, pokud hra je vyvíjena na mobilní telefon nebo do webového prohlížeče.
  15.  Testování konzolových her
    V této hodině si povíme něco o těch v dnešní době již běžnějších platformách, které jsou pro vydávání her mnohem náročnější. Spojíme tak znalost z předešlých hodin a vysvětlíme si, co tester v případě testování her na Xboxu, PlayStation nebo Switchi musí znát a jak k takovým hrám přistupovat.
  16.  Testování Virtuální Reality
    Jaké jsou rozdíly mezi testováním hry na monitoru, televizi a hrou která tě prostorově pohltí ve virtuální realitě? A s čím vším se tester takové hry bude muset potýkat? Odpověď bys měl dostat právě v této hodině!
  17.  Hledání práce v oblasti QA
    Probereme s tebou, co všechno je dobré zmínit ve tvém CV anebo například, jak připravit svůj LinkedIn profil, abys ukázal všechny své získané znalosti z tohoto kurzu a stal se tak tím, koho si firmy všimnou z celé řady zájemců o pozici QA.

Digitální kompetence

Kurz je zaměřen na výuku tvorby her s důrazem na osvojení digitálních dovedností. Celkem 70-80% kurzu je věnováno rozvoji těchto dovedností, které jsou specifikovány Národním centrem Europass:

  • Informační gramotnost a práce s daty – zpracování informací
  • Komunikace a spolupráce – komunikace
  • Tvorba digitálního obsahu – tvorba obsahu
  • Bezpečnost
  • Řešení problémů

Na kurzu se naučíš a osvojíš si pokročilou práci s následujícími softwarovými nástroji Youtrack, Jira, Asana, Monday, Google Tabulky, Google Dokumenty, případně Excel a Word, Google Disk, NVIDIA GeForce Experience. Získáš základy visual studia pro pochopení automatizace testování s nástroji Sublime, Steam, a debug nástroje konkrétních her, na kterých budeme cvičit.

Komu je kurz určen

Pokud máš za sebou kurz Testování her QA 1  nebo jiný obdobný kurz/učební plán. A už víš, co všechno by měl obsahovat bug report anebo jak napsat konstruktivní feedback, ale chceš se naučit mnohem víc. Tak splňuješ požadavky, které na studenty v tomto kurzu máme.

Co pro kurz potřebuješ

Požadujeme základní znalosti testování. Zkušenosti mohou být získány dokončením kurzu Testování her QA 1 anebo jiného obdobného kurzu/učebního plánu se zaměřením na testování, které nemusí být nutně herní. Student by měl mít povědomí o tom, co všechno by měl obsahovat bug report anebo jak napsat konstruktivní feedback.

Z praktických věcí je to počítač s mikrofonem a internetovým připojením – bez toho to nepůjde. A nejlépe i webkamerou, abychom se při online výuce vzájemně viděli.

Jak kurz probíhá

Kurz se skládá ze 17 lekcí. Každé pondělí a středu od 18:00 bude probíhat živá přednáška našeho lektora (webinář). Začínáme v pondělí 8. 4. 2024

Na přednášce studenti dostanou úkol, na kterém si procvičí získané dovednosti. Jedná se o minimálně jeden další večer nebo půlden práce. V rozvrhu na to myslíme a necháváme prostor mezi přednáškou a konzultací. Během konzultace se opět všichni sejdeme online a probereme vaše odevzdané úkoly a dotazy k probíranému tématu.

Studenti budou v kurzu procvičovat získané znalosti přímo na hrách, aby si vyzkoušeli praxi na skutečných projektech. Setkáš se tak a bude ti vysvětleno vše i na situacích, které v pracovním prostředí mohou opravdu nastat. Budeš tak mnohem více připraven pro skutečnou práci herního testera.

Na konci celého kurzu proběhne workshop s lektorem v pražských kancelářích Flying Rat Studio. Celodenní workshop se uskuteční ve dnech 22. – 23. června 2024. Na workshopu si ukážeme testování na různých platformách, různých generací a proměníme získané zkušenosti z kurzu v praxi. Podaří se nám tak nahlédnout i za dveře opravdového herního studia a setkat se na závěr kurzu osobně. Prostě kurz Perfektně zakončíme!

Organizátor

Bohemian Multimedia spol. s r.o.
Budějovická 73
140 00 Praha

IČ: 25685724
DIČ: CZ25685724

Přímá interakce
s lektory se zkušenostmi
z top studií

Mentoři

23 000 Kč

účastník


4 140 Kč

účastník

Plně obsazeno
Cena zahrnuje 21% DPH
  • Máte dotaz?

    Zeptejte se nás na obsah kurzu, způsob studia, podmínky přijetí nebo na cokoli jiného.