Herní design 2

18. 3. - 13. 6. 2024
10 / 10 účastníků
Česky
11 týdnů
každé úterý a čtvrtek 18:00 - 20:00
2 prezenční workshopy
pokročilí
Webinář + workshopy

27 000 Kč

účastník


4 860 Kč

účastník

Plně obsazeno
Cena zahrnuje 21% DPH

V tomto kurzu se budeme věnovat hernímu designu více do hloubky. Probereme si design her ze všech možných úhlů – na hru se totiž lze dívat jako na systém voleb, zážitek nebo eskapistickou metaforu.

Kromě otázek, týkajících se čistě herního designu, se budeme zabývat i věcmi okolo, jako je řízení projektu, finance, PR nebo právo. Ale nebojte se, budeme vše řešit s ohledem na design a budeme i vytvářet hromady herních designů.

Co se v kurzu naučíš

  • Tvorba kompletního herního designu – vysvětlíme si, jak pracovat s nápady, jak určit, zda jsou životaschopné a jak je rozpracovat do funkční hry.
  • Pitchování her – herní design se naučíš dotáhnout do formy, ve které budeš smrtícím prezentátorem, který dokáže své myšlenky prodat.
  • Komunikace jako klíčová vlastnost herního designéra – komunikovat je třeba stále: s týmem, publisherem, kolegy mimo tým, herní komunitou, novináři. A my tě pěkně vycepujeme.
  • Komplexní pohled na herní design – hra je komplexní a složitý proces a ve skutečnosti se odehrává v něčí hlavě. Vysvětlíme ti, co to znamená a jak se do té hlavy dostat.
  • Základní znalosti ostatních profesí – naučíš se rozumět grafikům, programátorům, byznysmenům, markeťákům, testerům a vůbec všem profesím, se kterými budeš spolupracovat.
  • Praktický herní design – hlavně budeš vytvářet jeden herní design za druhým. Někdy od nuly, někdy budeš upravovat existující hry. Někdy sám, někdy v týmu.

Učební plán

1. Design a designový prostor
o Popovídáme si o tom, co je vlastně esencí práce designéra a jak funguje designový prostor ve hrách.

2. Od nápadu ke konceptu
o Ukážeme si techniky s jejichž pomocí z prvotní myšlenky vykřešeme životaschopný koncept.

3. Marketingový výzkum
o Naučíme tě, jak analyzovat hry a situaci na trhu s nimi. Díky tomu budeš vědět jakou hru má smysl dělat a jakou si nikdo nezahraje.

4. Prototypování a iterativní vývoj
o Vysvětlíme si proč je důležité ukazovat hry hráčům co nejdříve a jak může vést zpětná vazba od nich ke zlepšení hry.

5. Hra jako systém
o Na hru se budeme dívat jako na interaktivní systém, který má stavy, pravidla a strategie, kterými je možné jej řešit.

6. Hra jako zážitek
o Podíváme se na hru jako mediální psychologický zážitek, který má kořeny v psychologii a jehož cílem je zábava.

7. Hra jako metafora (proběhne v rámci víkendového workshopu)
o Hru je možné vnímat i jako simulaci světa nebo symbolický systém, který hráči reprezentuje herní realitu.

8. Hra jako příběh (proběhne v rámci víkendového workshopu)
o Příběhy jsou často nedílnou součástí her. Budeme se tedy bavit o narativním designu, worldbuildingu a tvůrčím psaní.

9. Hra jako umělecké dílo (proběhne v rámci víkendového workshopu)
o Budeme se zabývat vizuální a zvukovou stránkou her, jejich uměleckou hodnotou a přesahem.

10. Playtestování a zpětná vazba (proběhne v rámci víkendového workshopu)
o Vrátíme se k iterativnímu designu, playtestování a zpětné vazbě, a to v praktickém workshopu.

11. Dokumentace, briefy a technické psaní
o Nedílnou součástí práce herního designéra je i dokumentace a tvorba zadání pro ostatní herní profese.

12. Level Design
o V této lekci si popovídáme o tvorbě obsahu do her. Řekneme si jak může být strukturován a jak se tvoří levely do AAA her.

13. Interakce a UX
o Budeme se bavit o uživatelském rozhraní a interakci hráčů se hrou opravdu do hloubky.

14. Marketingová komunikace a PR
o Hru je třeba nejen vytvořit, ale také prodat. Budeme rozebírat různé způsoby toho, jak docílit, aby se o vaší hře lidé dozvěděli.

15. Řízení a financování projektu, právo
o S tvorbou her jsou spojené I otázky managementu a práva. Každý herní vývojář by o nich měl vědět alespoň základní věci.

16. Platformy, rodiny a jejich specifika
o Her je obrovské množství typů a my se podíváme na to, co mají společné a rozdílné různé herní rodiny a platformy.

17. Design deskových her
o Ukážeme si specifika designu deskových her, zejména jejich fyzický rozměr, komplexitu a pravidla.

18. Design mobilních her
o V této lekci se zaměříme na mobilní hry, jejich ovládání, trh a distribuci.

19. Design živých her
o Budeme se bavit o únikovkách, party hrách, ARG, larpech a hrách na pomezí jako jsou VR/AR hry.

20. Portfolio a uplatnění
o V poslední hodině se podíváme na to, co jste během kurzu vytvořili a jak to využít pro uplatnění v herním průmyslu.

Digitální kompetence

Kurz je zaměřen na výuku tvorby her s důrazem na osvojení digitálních dovedností. Celkem 80% kurzu je věnováno rozvoji těchto dovedností, které jsou specifikovány Národním centrem Europass:

  • komunikace a spolupráce,
  • tvorba digitálního obsahu
  • řešení problémů

Na kurzu se naučíš a osvojíš si pokročilou práci se softwarovými nástroji pro tvorbu her Twine a Bitsy. V kurzu se naučíš používat základní logiku a syntax html scriptování a pochopíte, jak funguje bazální technická část kódu jednoduché narativní hry. Aktivně budeš využívat a osvojíš si Google Drive.

Bitsy je online nástroj pro tvorbu malých, dvourozměrných, jednobitových (tj. dvoubarevných) her.

Twine je jedním z nejznámějších softwarových nástrojů pro interaktivní fikci. Nástroj s otevřeným zdrojovým kódem je ideální pro vývoj hry.

Komu je kurz určen

Je dobré mít základní znalosti herního designu např. z kurzu Herní Design 1 nebo z podobného kurzu či výukového programu. Kurz je určen pro mírně pokročilé herné designéry, kteří už mají nějaké zkušenosti s návrhem her a chtějí jít více do hloubky.

Co pro kurz potřebuješ

Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení.

Předpokládá se dokončení kurzu Herní design 1 nebo jiného kurzu/učebního plánu apod. Požadujeme zkrátka prokázané základní znalosti herního designu.

Jak kurz probíhá

Kurz se skládá z několika lekcí. V každé lekci, která trvá týden, probíhá živá přednáška našeho lektora. To je rozdíl oproti kurzům pro začátečníky. Na přednášce také studenti dostanou úkol, na kterém si procvičí získané dovednosti. Jedná se o minimálně jeden další večer nebo půlden práce. V rozvrhu na to myslíme a necháváme prostor mezi přednáškou a cvičením. Během cvičení se opět všichni sejdeme online a probereme vaši práci.

Organizátor

Bohemian Multimedia spol. s r.o.
Budějovická 73
140 00 Praha

IČ: 25685724
DIČ: CZ25685724

Přímá interakce
s lektory se zkušenostmi
z top studií

Mentoři

27 000 Kč

účastník


4 860 Kč

účastník

Plně obsazeno
Cena zahrnuje 21% DPH
  • Máte dotaz?

    Zeptejte se nás na obsah kurzu, způsob studia, podmínky přijetí nebo na cokoli jiného.