úterý 18:30-20:00
čtvrtek 18:30 - 19:30
účastník
účastník
Objev pokročilé techniky 3D charakterové animace používané v animačních studiích. Tento kurz je zaměřen na mírně a středně pokročilé animátory, kteří mají zájem prohloubit své dovednosti a znalosti v oblasti stylizace pohybu a herectví.
Kurz je ideální pro všechny, kteří mají základní zkušenosti s 3D animací postav a chtějí rozvinout své dovednosti na vyšší úroveň. Pokud pracuješ s programy jako Autodesk Maya, Blender nebo Unreal Engine a ovládáš 12 principů animace,tento kurz je pro tebe.
Kurz ti poskytne praktické zkušenosti v simulovaném studiovém prostředí, kde budeš vytvářet krátký pohybově-herecký záběr pro své portfolio.
Po skončení kurzu budeš umět:
- Herecké metody a přístupy v 3D animaci postav aplikované v animačním programu Maya nebo Blender.
- Navrhnout animační scénu s důrazem na herecký přístup a kamerovou práci.
- Efektivně plánovat a realizovat komplexní animace, což ti umožní posunout tvé dovednosti na profesionální úroveň.
- Zaměřit se na detail výrazu obličeje, rukou, pózy, či lipsync ve filmové kvalitě.
Efektivně používat nástroje a skripty pro zjednodušení animace. - Základy Unreal Engine, import animací a tvorbu filmové scény.
- Spolupracovat v týmu.
Obsah kurzu
Plán lekcí
- Důležité části a aspekty příběhu
Vliv míry stylizace na výslednou animaci. Práce s časovým limitem. Jak působí na animaci vývoj postavy, příběhová struktura, téma, styl, emoce, zvuk nebo hudba?
Praktická část
Seznámení s rigem, výběr zvukové stopy, příprava scény. Analýza zvukové stopy, výběr hereckého přístupu. Postup při natáčení a zpracování reference. Zadání úkolu.
- Herecké možnosti a práce s emocemi
Smysl natáčení referencí, rozdíl mezi živou akcí a animací. Základní herecké techniky, dymanika postav, interakce s prostředím a rekvizitami.
Praktická část
Analýza a plán blokování scény. Hlavní blokovací metody, jejich výhody i nevýhody (pose to pose, straight ahead, layered animation, spline blocking, …)
- Efektivní přístup k blockingu scén
Jak úsporně blokovat scénu. Kompozice záběru a jeho hloubka, světlo – stín, styl.
Animbot part I.
Breakdown tools, selection sets, transforms, temp controls, mirrors, …
Praktická část
Ukázky využití jednotlivých nástrojů (rozšíření) pro animaci a jejich alternativ zdarma.
- Kamera a plánování pokročilého záběru
Vliv kamery a střihu na vyznění záběru. Základní typy záběrů, úhly kamery, pohyb kamery, záběrová posloupnost.
Efektivní využívání vlastních klávesových zkratek pro specifické postupy jako visibility, selection filters, key manipulation.
Praktická část
Možnosti herecké akce, ukázky pokročilých způsobů blokování záběru.
- Čistá silueta, kontrast. Animbot part II.
Silueta je základ každé dobré pózy a odrazový můstek pro práci v čase. Jak ji sledovat a analyzovat?
Animbot part II.
Graph editor tools, pivot tools, recovery…
Praktická část
Nástroje pro usnadnění práce a jejich alternativ zdarma. Pan/zoom, cam switch, hide, isolate mesh, graph editor tools – transform falloff, graph scale, MG picker, Studio Library, Camera switch, Overlapping tools, Keyframe Pro,…
- Prsty jako řeč těla, úvod do Unreal engine I.
Důležitost vyjádření emocí skrze ruce. Tvar a dynamika prstů.
Praktická část
Úvod do Unreal Engine: UI, Asset types, Asset browser, Actor.
- Detaily tváře a očí, úvod do Unreal engine II.
Eye, mouth mask. Důležitost pohledu očí, práce s obočím, význam mrknutí, tvar úst.
Praktická část
Unreal Engine a práce se Sequencerem, import animací.
- Lipsync animace, úvod do Unreal Engine III.
Pokročilý lipsync v kontextu tváře, fonemy a způsob vyjadřování charakteru. Jak si odpočinout odzáběru a poučit se z vlastních chyb?
Praktická část
Unreal Engine – nástroj camera cut, světla, efekty prostředí, render.
- Polishing, střih, dodatečné nástroje a jejich využití
Co zkontrolovat před odevzdáním záběru? Jak si udělat kvalitní checklist? Princip střihu, typy střihů, kontinuita, zvýraznění emocí. Zpětná vazba.
Praktická část
Závěrečné shrnutí.
Komu je kurz určen
Kurz je určen pro všechny zájemce (ať už profesionály nebo studenty), kteří by rádi rozvíjeli či prohloubili své znalosti a dovednosti v oboru 3D charakterové animace postav. Předpokladem pro účast na kurzu je předchozí zkušenost s 3D keyframe animací postav (znalost 12 principů animace) a aktivní práce s programem Autodesk Maya, Blender nebo Unreal na úrovni animovaných postav.
Co pro kurz potřebuješ
Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení.
Zásadní je pokročilá práce na PC a internetu. Musíš umět nainstalovat program, být schopen/schopna zorientovat se v jeho prostředí.
Jak kurz probíhá
Počet týdnů: 9
Počet lekcí: 9
Počet hodin: 23
Každý týden zahrnuje:
- Úterý 18.30-20.00: teoretické online bloky formou přednášky propojené s praktickými ukázkami (1.5 hod.)
- Čtvrtek 18.30-19.30: skupinové online setkání slouží ke konzultacím, otevřené diskusi a praktickým ukázkám (1 hod.)
- Součástí 1x týdně zpětné vazby na zadání ve formě krátkého komentovaného videa (cca 5 min.)
Mezi lekcemi máš čas pracovat na svém záběru dle zadání lektora a získaných znalostí a dovedností. Ve stanovený čas si v rámci lekce s lektorem probereš svou práci.
Pro animaci dostaneš k dispozici narigovanou loutku. Můžeš případně použít i vlastní po domluvě s lektorem. Animujeme v programu Maya a nebo Blender.
Storno podmínky
V případě, že zrušíš účast v kurzu, jsi povinen/-na uhradit storno poplatek (odstupné) ve výši stanovené v závislosti na tom, kdy k odstoupení došlo, následovně:
- dojde-li k odstoupení 42 a více dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek 2 000 Kč.
- dojde-li k odstoupení ve lhůtě 41 – 30 dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek částku odpovídající 50% Ceny Kurzu;
- dojde-li k odstoupení ve lhůtě kratší než 30 dnů před datem zahájením Kurzu, činí storno poplatek částku odpovídající 100% Ceny Kurzu.
Pokud jsi již uhradil/-la jakoukoliv částku Ceny Kurzu, jsme oprávněni si oproti dané částce započítat příslušný storno poplatek a případný zbytek dané částky ti vrátit do 14 dnů následujících po dni odstoupení bezhotovostním převodem na účet, z nějž nám byla daná částka uhrazena.
Přímá interakce
s lektory z top studií
Naši lektoři účastník
účastník
Balíček “2 za 2”
Přihlašte se jako dvou členný tým a spolupracujte na vašem projektu!
Cena za druhého člena týmu je 8 000 Kč. Celkem zaplatíte za váš tým 20 000 Kč.
Týmy navíc získají automaticky přístup k účasti na druhém kurzu ZÁKLADY HERNÍ PRODUKCE.
Balíček neplatí pro studenty.
Váš projekt si zaslouží úspěch!